Geslaagd!

Hoihoi!

Op deze blog zal ik vanaf nu bijhouden wat ik allemaal ga meemaken in amerika! Als je wilt volgen, even e-mail adress invullen dan krijg je vanzelf een mailtje als ik wat nieuws heb geschreven.

Wat velen van jullie al weten, ik ga een high school year doen in Amerika. Na een boekwerk van aanmeldingspapieren te hebben ingevuld, een interviewen een engelse test gemaakt te hebben werd ik in januari 2012 officieel geaccepteerd. Vanaf toenheeft Travel Active (de organisatie die mij begeleid) mijn papieren over gedragen naar AYUSA. Dit is de Amerikaanse partner organisatie en zij zijn nu op zoek naar een gastgezin voor mij. Ik ben ingedeeld in regio North West. Dat houd in de staten: Oregon, Washington, Wyoming, Montana en ohja Alaska. Het wil trouwens niet perse zeggen dat ik hier word geplaatst.

9 Juni had ik een voorbereidingsbijeenkomst voor Amerika. Dit ging over praktische zaken zoals hoeveel kilo bagage je mee mag, maar ook hoe anders je leven wordt en dat je zoveel mogelijk uit je jaar moet gaan halen. Ook werd daar verteld dat slechts 33% pas een gastgezin heeft. Ik ben dus al een tijdje op een gastgezin aan het wachten, maar er is hoop want ik ben niet de enige! Waar ik terecht kom en wanneer ik vertrek is dus nog onbekend maar dit kan ik binnen nu en een paar dagen voor vertrek horen. In het begin had ik wel een ideaal beeld waar ik terecht zou willen komen, maar daar ben ik nu wel van afgestapt. Ik ben zooooo nieuwschierig naar mijn toekomstige gastgezin. Alleen Alaska lijkt me niet zon strak plan maar wie weet wie weet. Afwachten dus.

14 Juni kreeg ik dan het vi va verlossende telefoontje dat ik geslaagd was en ik was zielsblij. Geslaagd met allemaal 6jes en een paar 7vens, maaaaaaaaaaaaar geslaagd is geslaagd!

Het is nu dus echt zeker dat ik naar Amerika ga en dat vind ik toch wel spannend hoor. Nachtmerries over de eerste schooldag, en vriendloos door het leven gaan. Maargoed, ik denk dat het wel goed komt haha.

Nu wacht ik nog op het nog verlossender-der telefoontje dat ik een gastgezin heb, en ondertussen geniet ik nog van de wijntjes en examenfeestjes!

Ik laat weer horen als ik gastgezin heb en vertrek.

x annekee

Reacties

Reacties

Jelma

Lijkt me leuk als ik je kan uitzwaaien! Wie weet komt Joris langs-:)

Charlotte

Ah keesje!
Laat dat vriendloos maar weg hoor!
Zowel.. dan zit je gewoon 24/7 met ons te skypen!!!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active