Fresh start

Hola,

Het zal wel weer een tijdje geleden zijn dat ik wat heb geschreven. Heel wat gebeurd hier en moet eerlijk zeggen dat ik wel eens leukere weken achter de rug heb.

Door een ruzie tussen mijn Nederlandse baas en de Peruaanse (aangestelde) manager moesten wij heel plotseling het gebouw verlaten waar ik woonde/werkte. Ik ga verder niet te veel in op die ruzie, maar daardoor was ik mijn stage even kwijt. Diezelfde avond werd ons verteld dat we in 30 min moesten verhuizen, wat stiekem gedaan moest worden. Sinds een week of 3 misschien al 4 woon ik nu tijdelijk in een B&B. De dagen erna is er in de woonkamer en in de garage van het B&B een geïmproviseerd kantoor gebouwd, omdat ze letterlijk alles kwijt raken. Ook de helft van het personeel heeft besloten om niet deel te nemen aan de doorstart, of te werken voor de Peruaanse manager.

Ondanks de omstandigheden had ik besloten om te blijven werken voor mijn Nederlandse baas. Na een week of 3 heb ik toch besloten om mijn stage daar te beëindigen. Dit voornamelijk omdat ik gebleven was met de belofte dat ze mij op dit moment heel hard nodig hadden, en ik die weken erna vrijwel niks te doen had. Daarnaast ging het op een gegeven moment irriteren dat er dagelijks geen/slecht internet was, garage met lekkage, spamberichten van de ex-manager and so on. Ik kies lekker voor mijzelf nu, en begin maandag bij een nieuw bedrijf in Cusco J

Doordat ik in het redelijk afgelegen B&B woon/werkte zie ik de andere studenten een stuk minder. Ik woon hier nog wel samen met de andere intern (Daniela) maar ik wil hier heel graag weg. Het is te saai en dat is jammer, omdat dit juist de leukste periode van mijn studie moet zijn.

Anyways. Ik hoop snel te verhuizen en weer onder de mensen te zijn. Van het weekend ga ik naar de jungle, even ontspannen voordat ik weer de hardwerkende vrouw ga uithangen.

Over cultuur gesproken, ook dat is een grote les hiero. In vrije tijd kan ik het wel prima aan, maar werk gerelateerd kan het toch enigszins op mijn zenuwen werken. Ik als nuchtere Nederlander wil gewoon weten waar het op staat, maar Peruanen daarentegen maken er liever een mooi verhaaltje omheen zodat je net geen antwoord krijgt op je vraag. In theorie weten ze het gewoon niet. Als ze iets van je nodig hebben dan wordt er een babyface opgezet; ‘por favorrr, linda, bonita!’ Ach ja, het is even wennen.

Daarnaast geniet ik uiteraard ook van alle kleine dingen. Uitzicht op de stad, het openbaar vervoer (wat een sensatie) het eten, de baby’s (allermooiste en schattigste baby’s ever) nightlife, weekenden and so on.

Saludos, Annekee xx

Reacties

Reacties

Ans nolen

Wat een verhaal . Je ziet niet alles gaat over rozen. Blijf toch maar genieten van de dingen er om heen. Dan wordt de stress die er dan is veel dragelijker. Hou je taai kt vast goed. . Ans

PB en Moeke

Zaterdag,28 maart 2015...20 uur.
Hola lieve Annekee,
Dank voor je bericht. Via Dorina hebben we hier het een en ander vernomen. eenieder vindt jou een stoer meisje hoor. Je hebt je kranig gedragen en de juiste houding weten te vinden. Ook je broers zijn trots op jou.
We gaan ze a.s. Zondag weer bezoeken en mee naar de kerk. Bas heeft daar een taak, maar daar komen wij Zondag a.s. wel achter. We gaan mee naar de Kerkdienst. Mark zal er drummen!
Misschien ben je al op de hoogte!
Wij hebben Sijgje 2 dagen op bezoek gehad en haar eind vd middag terug gebracht. Daar lekker van hun nasi goreng mee zitten smikkelen! Maak ik je nu ook jaloers op iets wat je in Peru vast niet te eten zult krijgen?!
Annekee, we wensen je het allerbeste toe en zijn in gedachten bij jou. Good luck over there!!!
Liefs en een knuffel!!! PB en Moeke

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active