weekje 1

Ik ben hier nu ongeveer een weekje en ik dacht ik laat meer weer eens horen hoe het met me gaat.

De eerste 2 dagen waren het moeilijkst. Ik besefte ineens dat ik 10 maanden weg zou zijn en dat is toch vrij lang. Men gastgezin heeft die dagen niet echt iets ondernomen dus dan word je al gauw homesick. Het zijn lieve mensen, ze praten veel en vragen veel. Maar soms voel ik nog niet echt een klik. Hoe girly (haha papa!) ik ben, zo niet-girly is mijn gastmoeder. M'n tweede dag kreeg ik echt heel erg heimwee en zag ik het eigelijk niet zitten dus ben toen huilend naar m'n gastmoeder gegaan. Ik heb gezegd dat ik iets moet doen, anders werkt het niet zo. Ze heeft m'n Community Representative gesmst. Ben even met haar weg geweest. Even m'n verhaal kwijt, dat was echt heerlijk. Ze begreep me volkomen ik moet het gewoon wat tijd geven, het hoort ook bij de cultuurshock. Ben niet de enige dat weet ik al wel.

Mijn CR heeft wat mensen gesmst en ben vrijdag naar de allereerste footballgame gegaan van mijn school. Werd door wat mensen toegevoegd op fb en ze konden me wel een lift geven dus werd opgehaald met de auto en zijn toen naar de game gegaan. (haha ja dat hier, 17 jarige achter het stuur) Ze waren erg aardig en kreeg een trui uitgedeeld met WARRIORS. Das de name of the football club van onze school. Uitgelegd hoe de game werkt en andere dingen, want wist ik veel dat je vooraf met je hand op je borst het volkslied moet zingen. Verder heb ik maar gewoon lekker WE ARE WARRIORS WE ARE WINNERS WE ARE WARRIORS WE ARE WINNERS mee geschreeuwd. Want serieus, je weet niet wat je meemaakt echt insane. Heb de schoolspirit mee mogen maken, was geweldig! Hoewel ze erg aardig zijn vragen ze niet zo veel over holland. Ben wel uitgenodigd om bij de dans club te komen, heb weer een lift voor m'n eerste schooldag en uitgenodigd voor de volgende voetballgame vrijdag.

Ik heb trouwens donderdag voor het eerst een starwash film gekeken. Ik kwam er zelf mee, dan heb ik het maar gehad dacht ik en ik moet het een kansje geven. Nou dat waren de 2 saaiste verschrikkelijkste uren van m'n leven pfff. Maar hun jo, vonden het helemaal geweldig. Nee niet mijn ding. Nog 5 aflevering te gaan..

Over het eten: ze eten rauwe brocollie wat overigens best oke is. Alle groente rauw zowat trouwens. Verder krijg ik kaasstrips aangeboden, nou ik weet niet hoor het smaakt gewoon naar niks. Naar een fastfood restaurant gaan is hier normaal, je hebt dan ook alle soorten en maten je kunt het zo gek niet verzinnen. Laatst naar taco ding gegaan was best lekker. Zitten mega vol die restaurant tijdens de lunch want iedereen uit z'n werk komt hier lunchen. Wat s'avonds gegeten word bewaren ze hier voor de volgende lunch. Ook al is het 1 hap lasagna ofzo. Hup in de koelkast, een beetje à la moeke! (Geen zorgen moek, vind het alleen maar slim!) Doggiebag's zijn hier ook dagelijkse kost. M'n gastmoeder kan goed koken dus daar ben ik blij om. Wel gebruikt ze ziek veel knoflook. Zo veel als een heel ui maar dan knoflook. Pfff haha. Chips bij het avondeten is ook niet raar, alles kan. Mijn gastouders eten na het eten ook weer chips, maar die sla ik over! S'ochtends trouwens is er blackberry brood. Dat is roze van binnen, ik wil gewoon niet weten wat er in zit maar het is lekker mjammie. Daar word een soort boter opgesmeerd. Het is geen boter, volgends mijn gastmoeder meer Healthy. Nou dat moet ik dan maar geloven. Wel mis ik een beetje m'n yoghurt en gewoon lekkere kaas. Daar is Nederland toch wat beter in.

Ohja soms maakt m'n gastvader luidruchtig boeren. Dat stel ik dus niet op prijs.

Auto's zijn hier ultra groot ongeloofelijk. Potjes pindakaas van 1 liter en melk van 3 liter. Ohja het feestje van mijn gastzusje savannah trouwens. Zoveel eten niet normaal ik dacht echt, hallo we zijn maar met z'n 15en hoor!

De kinderen zijn lief dat wel maar soms maken ze me crazy. Anna kay anna kay anna kay zegt Savannah ongeveer 50 x per dag. Nicolas zegt het 30 x maar dat klinkt meer als ankiee.

Haha nog wat schattigs. Nickolas probeerde de aandacht te krijgen van savannah maar ze luisterde niet. Savannaaaaaaaaaaah listen to me. Toen zei ik, ik luister wel naar je wat wil je zeggen? I love you, zegtie. Haha. Dat wou die vast en zeker niet tegen haar zeggen.

Daarnaast is het deurslot kapot van de badkamer, dus echt rustig kan ik niet douchen. Ga snel vragen of ze een nieuwe willen kopen. Soms mis ik sowieso m'n privacy. Ze vertalent dees blog bijvoorbeeld, krijg s'ochtends een wake up attack van de kids. 3 keer raden wat dat is. Heb nu een afspraak met ze, wanneer de deur is gesloten kun je gewoon niet binnenkomen klaar.

Zaterdag naar het strand geweest. Wat een prachtige westkust heeft Oregon zeg! Erg leuk dagje gehad was gezellig! Wel weer veel gegeten maargoed.

Zondag naar de dierentuin. Was oke, was moe moe moe en had weer heimwee. Dan zeg je ook minder en wordt het allemaal nog minder leuk. Leah was trouwens het hele weekend weg, dus hele week met Brian en de kids.

M'n heimwee wisselt heel erg af. Soms kan het niet op heb ik het zo erg naar mijn zin maar een ander moment denk ik hier wat doe ik in hemelsnaam? Maar maak je geen zorgen, dit hoort erbij. Ik weet het.

Dinsdag naar school, vind trouwens erg leuk jullie berichtjes onder m'n blogje blijf dat doen!

Dit was m weer! Heel veel liefs, annekee

Reacties

Reacties

Bas

Hee Annekee!
Wat leuk om jou verhalen te lezen zeg! Je maakt veel mee, dat lees ik wel weer ;) Nog bedankt voor je berichtje, ik heb het goed. Wij schelen maar 3 uurtjes met elkaar, dus we kunnen vast wel een keertje skypen :)
Hou je taai.
Liefs,
je broer

Ans Nolen

Wat kan je toch al veel meemaken in zo'n korte tijd zeg. Afgelopen zaterdag in de krant een stuk over Oregon. Heel interessant. Ook heel toevallig om dat jij daar nu zit. Hou je haaks en succes en veel liefs van ons.
Pim en Ans

kim haagsma

Hey meis, wat leuk om te lezen wat je allemaal mee maakt daar. Ik vind het echt super stoer van je dat je dit doet, je hebt al een druk weekje achter de rug lees ik. Over een tijdje ben je helemaal gewend daar komt helemaal goed. Wat leuk dat je je school leuk vind straks heb je vast veel vrienden. Meis heel veel plezier daar en ik blijf je volgen. Veel liefs kim

Sijgje Revelman

Hai Annekee,
Kan me voorstellen dat je af en toe heimwee hebt! Het is niet niks. Volgens mij ga je er wel goed mee om, dus ga zo door en vergeet niet van de mooie momenten te genieten. Liefs Chris en Sijgje

dion

Heimwee dat kende ik ook afgelopen zomer het is gewoon zwaar vervelend.. en omdat je een soort van stuck bent kun je niet veel doen maar echf top dat je met die mensen naar the game bent geweest enz..

Ik lees dit nu terwijl ik inde kantine op landstede zit.. geloof me slechter dan dit kan het niet!! En ben echt jaloers.. have fun cheerleader! Xx

Saskia

Wat een ervaringen. En wat stoer dat je het toch maar allemaal doet. Geniet ervan! We volgen je.

Frank en Saskia

Fleur

Hee lieve keesje,
Wat klinkt dat allemaal super gaaf zeg!
En beetje heimwee is niet erg, wordt vast minder als je daar naar school gaat meis!
Heel veel plezier aankomende week! Laat ze maar wat van je dans skills zien daar!
Blijf je volgen, dikke kus xxx johannes

Jeanette

Hoi Anna Kay, zo heet je dus nu.... We (je moeder en ik) vroegen ons al af hoe je genoemd zou gaan worden. Leuk om weer eens te lezen hoe het gaat. Heel begrijpelijk dat het soms niet meevalt. Probeer je te focussen op de leuke dingen en geef het wennen een kans. Het komt echt allemaal goed! Ik kijk uit naar je volgende verhaal en stuur eens een foto van je Warrior-outfit. Groetjes uit Ermelo!

Ilona

Geen heimwee zou niet gezond zijn Annekee en even doorzetten alles gaat daar wennen, echt!
School zal zeker afleiding geven en dan vliegen de weken en maanden om! Probeer ook maar te genieten meis. Maar t klinkt wel echt super wat je mee maakt.
Gr Ilona

Ans Nolen

Zo is het denk ik ook. Als je op school zit dan zit je ook in een ritme en gaat de tijd veel sneller.
Wat heb je trouwens al veel reacties gehad op je weblog. Nou genieten maar en succes van
Ans

Maureen

Lieve Annekay,
Wat leuk om weer een blog van je te lezen! Leuk dat je alle Amerikaanse gewoontes al beetje weet. Grappig om te lezen! Je schrijft erg leuk! Mijn complimenten haha ;p Gaaf dat je al je dansmoves kan showen in een dans club! Heimwee hoort erbij wat iedereen inderdaad zegt, is logisch! Zet 'm op en heeeel veel succes op je nieuwe school! Geniet ervan poeppie! dikke kus x

Julia

Lieve kees,
ik weet gewoon zeker als school begint dat je dan genoeg afleiding hebt om alleen maar te gaan genieten! komt vast allemaal goed :) maar ik mis jou al wel hoor.. Ah superlief van dat 'i love you'. Ik zou me kapotlachen als jij terug komt in nederland en dat jij dan ook bij elke maaltijd aan het boeren bent omdat het normaal is bij Brian HAHAHAHA.

kusjess! xxxxxxxxx

annekee

Dankje voor lieve reacties!

Jelma

Eigenlijk onderga je momenteel een hele cultuurshock! Blijf assertief en, niet onbelangrijk, blijf wie je bent.
Dan valt dat boeren best wel mee -:)
Jelma

Gert

Hoi Annekee.
Wij zitten hier na het werk even jouw verhaal te lezen.
Met andries, anna, benno, roep, danny.
Je hebt het niet makkelijk. Maar hou vol 10 maanden zijn zo om, geven wij een welkomst party;)
Wij hebben je gemist het was erg druk vandaag.
Zet hem op en blijf schrijven.
Groetjes van de admirals harderwijk

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active