3 weekjes amerika

Dag dag iedereen, hier weer is een berichtje uit oregon!

Ik ben hier nu ongeveer voor 3 weken en ik zit nu een weekje opschool. Ik heb het steeds meer naar mn zin!

Mijn schoolweek bestaat uit bluedays en golddays. Op golddays heb ik painting, theatr design, photografie and multicultural lit. (engels) Ja ik weet het super chill. Bluedays heb ik spanish, algebra, US historie and acces tutorial (huiswerk maken) Tijdens huiswerk maken heb ik alle tijd om te kletsen. 1 jongen gaat speciaal naar de grocery store om eten en drinken te halen, wat ik echt perse MOET proeven want het is zo goddelijk. Haha, nou prima. Gratis eten en drinken altijd goed. Ging ook laatst met mn CR even bijkletsen en een ijsje halen bij Dary queen (die moet je echt proeven, de blizzerts serious zooooo goed) Werd om de nek gevlogen door ze. Want the dutch-girl was in town.

Over het algemeen gaat het goed met me. Ik heb soms een downday en soms een upday maar goed wie zegt dat ik dat in nederland nooit heb? Wat mij vooral opviel is dat ik bij veel vakken bij 10th graders zit. Sommige zijn 11th en er zitten zelfs een paar freshman bij. Ik heb daarom mijn algebra 1 in algebra 2 veranderd. Ja lach maar want iedereen weet wel hoe slecht ik ben in wiskunde. Maar dit alles om nieuwe mensen te leren kennen van mijn eigen leeftijd. En niet 14 jarige. Daarnaast kon ik painting veranderen in iets van human thinking of psychologie maar dat vond ik dan weer iets te ver gaan.

Mijn pauzes gaan redelijk. Hoe stom het ook klinkt, ik ga liever naar de les dan de pauze. Tijdens de lessen ontmoet ik zooooveel nieuwe mensen. Ken de namen gewoon niet onthouden. (wat soms ook best vervelend is) Maar om dan met de pauze er meteen bij te zitten is toch een ander verhaal. Heb wel 2 lunchmates gevonden.

Wat me verder opvalt; de meeste amerikanen zijn heeeel outgoing en heel aardig. Als ik nieuw in een klas binnenkom stellen zich meteen mensen voor. Ookneem ik elke ochtend (de echte gele) schoolbus. En mensen merken op dat ik nieuw ben ik hun buurt, dus stellen ze zich voor en maken een praatje. Als wij in Nederland in de bus zitten dan is het ieder voor zich. Maar hier is het van; I like your nailpolisch. En dan heb je meteen een gesprek te pakken en vaak ook een telefoonnummer voor hang out with each other. Ze vragen me de oren van het lijf over Nederland. Wiet en alchohol zijn toch wel de onderwerpen waar ze laaiend enthousiast over zijn en lopen te giechelen. (even the guys) Amsterdam zien ze namelijk echt als het wahalla haha. Natuurijk zijn er ook die niks zeggen maar over het algemeen kan ik me hier echt over verbazen. Nederlanders zijn zooooo onaardigtegen vreemden vergeleken met hier.

Dit zijn natuurlijk oppervlakkige contacten. Echte vriendschappen kost tijd natuurlijk, dat merk ik wel.

Verder loopt hier echt vanalles rond op school. Gotics, nerds, footballplayers, cheerleaders en hippies (ja echt!) Sommige meiden komen echt in rokjes naar school, veels te kort. Papa, jij zou me nooooooit zo naar school laten gaan! Vrijwel iedereen heeft een neuspiercing. Daarnaast geen natural beauty's want het merendeel heeft dikke foundationlaag, nepwimpers, nepnagels en extensions met alle kleuren van de regenboog. Zelfs sommige jongens verven hun haar. Dik en dun, het loopt er allemaal rond. Ik voel me echt zo;n girl next door.

Ik kan een club joinen als ik wil. In november begint het winter season sports en dan wil ik denk ik gaan zwemmen. Of anders bij de ski club. Ik twijfel nog een beetje. Kost wel iets meer maar hé, this is once in a life time!

Ohja de footballers komen idd als ze een wedstrijd hebben in hun pakkie naar school evenals de cheerleaders. Ik leef in film, serious.

Ik snap ook het hele doel van de uitwisseling. Je ziet zoveel veel ogen te kort. Ik ontmoet ook mensen dat ik soms denk jeetje wat een indrukwekkend verhaal. Zo sprak ik een meisje die eigenlijk nooit echte vrienden mag omdat haar ouders haar hebben geleerd nooit iemand te vertrouwen. Een jongen die altijd woedend zegt, you don't know my personal life! En dan weer zwangerschap, geweld of zelfs moord. Jaja, best heftig.

Met mijn gastfamily en mij gaat het goed! Afgelopen weekend family weekend gehad at timothy lake. Prachtig en erg van genoten. Leuke familie! Hilarisch hoe die oudjes nogkunnen schelden!Veel gekletst, hottdogs, marsmellows (of hoe je het schrijft) en nog 101 amerikaanse dingen.

Ohja en dinsdag avond naar hooters geweest voor de verjaardag van de moeder van Leah. Nou je weet niet wat je ziet. De serveersters lopen zeer schaars gekleed. Cory was ook jarig geweest dus kregen ze allebei een hoelahoep en dan gingen die meisjes klappen en een liedje zingen. Hilaaarisch. Daarna op de foto. En dan kon je een t-shirt kopen. Nicht van Leah (even oud als ik) kocht een shirt en haar broertje en neefje ook. Of ik wel zeker wist dat ik geen t-shirt wilde kopen. Ik ben daar toch een te nuchtere nederlander voor denk ik. Ga toch geen shirt kopen voor $22 met HOOTERS die ik vervolgens nooit aantrek!

Na zoals je ziet ben ik druk druk.Met m'n engels gaat het goed, met m'n gewicht niet. (hoewel ik me toch slank voel hoor hiero) Waar ik nog wel mee loop te struggelen is dat ze hier inches en ft gebruiken. Pounds geen kilo's en fahrenheit ipv celsius.

Weer een veels te lange post.

Lieeefs!x

Reacties

Reacties

Fleur

Haha keesje! This all sounds as just one big american dream! Heel gaaf wat je allemaal doet en meemaakt! Ga je de cheerleaders nog joinen? Haha! Veel succes op school vandaag meis! Looking forward to your next message! xxxx

Maureen

annekeeee
wat leuuk allemaal, haha grappig dat t net een film lijkt! Geniet ervan, en wanneer komen er weer wat foto's? :) Ben erg benieuwd! Nog heel veel plezier en succes op school en alles! xxxx

nathalie

Klinkt echt super kees! Ben heel benieuwe naar fotos van je school etc. haha had eigenlijk dezelfde vraag als fleur over de cheerleaders :) veel plezier nog! x pam

Manon

Hee Annekee!
Haha, ja het is zo vreemd he! Ik heb zo goed als hetzelfde, behalve mijn schoolrooster. Ik heb elke dag hetzelfde.
Geniet er maar van! :)

xxxxkusjes uit PA! :)

annekee

De cheerleaders maken saltos flickflacks en backflips dus dat werd al lastig. Daarnaast zijn ze al in April begonnen met trainen en kan ik niet meer meedoen. Vind het wel jammer maar tis ook erg leuk om naar te kijken zo krijg je de footballgame ook meer mee!

Zondag team Admiraal

Hooters!!!!!!!
Wij zijn jaloers.
Zet hem op Annekee!

Daniëlle

Wat vertel je het enthousiast fijn je het zo naar je zin hebt daar!! Xx

ans nolen

Hallo Annekee, volgens mij gaat het heel goed met jou. Daarom kom ik maar met een berichtje. Ik weet niet wat voor weer het bij jou is maar hier gaat het heel herfstig worden. Dus de dagen worden al een beetje korter je kent het wel. Dit is het even voor nu.
Succes verder met alles wat je doet.
Ans

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active