appel met pindakaas en halloween

Jaja ik begin al een echt amerikaantje te worden. Ik eet namelijk appels met pindakaas, en het is lekker echt! Alles word hier met pindakaas gegeten. Augurken met pindakaas, jam met pindakaas, marsmellow pasta met pindakaas, pindakaas met choco koekjes, pindakaas icecream en gaaaaaa zo maar door.

Ik begin ook steeds meer te wennen aan hoe amerikanen zijn, en je gaat er ook automatisch in mee. Haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaay, how are you? I'm greaaaaaaat!

Op school gaat het z'n gangetje. Op school heb ik een senior pak gekocht. Zo'n lange blauwe jurk met een hoedje weetjewel. Daarnaast ben ik afgelopen voor het eerst naar Key-club geweest. Dit is een club en dan doe je dus vrijwilligers werk. Ik ging er met het idee heen dat het echt een nerden-club is maar dat vielalles mee. Er worden dan projecten uitgedeeld en die vrijwilligersuurtjes heb ik nodig voor AYUSA.

Verder ga ik nu officieel starten met zwemmen vanaf 12 november. Afgelopen week ws er een meeting en hebben we alle informatie gekregen. Dit word wel zwaar denk ik, maar ik heb er heel veel zin in! Het is 5 dagen per week trainen. Maandag en woensdag is sochtends van 6-7. En als je varsity traintzelfs ook nog smiddags trainen. En dan dinsdag donderdag van 3-5:30, vrijdag 2 uur. Daarnaast is er ook nog training it's called dry land. Dat is joggen en fitnessen. Ik hoop niet dat ik als een popye terug kom.

Amerikanen nemen sporten uiterst serious. Ik moest van te voren een test doen bij de dokter of alles goed functioneerd. Na dat kon ik hem ook wel vertellen dat ik gezond was maar goed. Om te kijken of mn benen goed functioneerden moest ik een duckwalk doen, nou dat is hilarisch kan ik je vertellen. Vooral als die dokter het voordoet.

En dan alle halloween dingen want dat hebben we uitgebreid gevierd. Mn gastfamily had met vrienden en family een party op de 20e van oktober. Het thema was games. Iedereen die mij een beetje kent weet dat games totaaaaaaaal niet mijn ding is. Ik weet dan ook maar 1 game en dat is angry birds. Dat was een leuk feestje. Alles was in het thema van games, dus ook de pumkins! Door het hele huis lag monopolie in het groot. Als dan het fluitje afging moest je kijken waar je op stond en dan of kopen of betalen. Daarna blijven slapen want werd uitgenodigd voor een sleepover door mn gastnichtjes. (zelfde leeftijd) De volgende dag terug naar huis want nick was jarig.

Dan het weekend daarna ben ik wezen helpen met nog 4 andere exchange students op een elementary school. Ook verkleed gegaan, dit keer als een cowgirl.We moesten helpen in een grote zaal waar spelletjes werden gespeeld om (uiteraard) snoep te winnen. Nou dat is bizar. Alle kinderen rennen rond en gaan als een bezetene spelletje lopen spelen om zoveel mogelijk snoep te winnen. Ondertussen is hun mond vol met snoep en alle wangetjes plakken van het snoep. Nee geen smakelijk gezicht. Ik zat bij beanbag gooien. Op zn minst 100 keer door mn knieeen gegaan. En ik kan je vertellen, de volgende dag had ik spieeeeeeeerpijn.

Dag daarna wezen shoppen. Badpak (!!)gekocht en duikbril. Ondanks dat ik veel zin heb in zwemmen, voel ik me toch uiterst oncharmant in mn badpakkie. Maar goed, dat nemen we dan maar voor lief.

Ook nog pumkin gekarfd. Dat is erg leuk en het is echt een mooi gezicht met zon lichtje erin. Mijne is met bloemetjes en hartjes, niet echt eng dus. De meeste huizen zijn ook op en top mooi en vooral eng gemaakt. Spinnenwebben, spiders, skeletten etc.

Vergeet ik helemaal te vertellen over de haunted houses. Ben er naar 2 geweest, dat zijn gewoon spookhuizen. Voor een nederlander die er nog nog in is geweest is het echt dramatisch eng allemachtig. Zelfs als ik steeds denk aan dat het nep is.

Dan de 31 zelf. Halloween dag officieel. Op school waren er een paar mensen verkleed maar de meeste mensen waren te ''cool'' hiervoor. Ook de mensen die werken gaan verkleed. Nou dat zou toch hilarisch zijn als mama naar dr werk gaat als een bei. Wezen eten bij vrienden van ronda. (vriendin van Lea) Daarna wezen trick en treaten. Dan vraag je dus trick/treat, en dan word een snoepje in je zak gegooid. Brownie tijd en heb deze keer pindakaasijs gehad. 1 huis was wel erg eng! Daar had je een enorme spin minstens 1 bij 1 meter. En als je dan op de deurmat staat spring tie naar je toe. Niet echt kindvriendelijk dus huilen huilen.Daarna scary movie night met mn vriendenclubbie. Ik heb leuke halloween dagen gehad!

Verder wist ik niet dat amerika zo smakeloos zou zijn kwa kleding. De meeste meiden dragen jeans met wijde pijpen en daaronder witte vans. Of gewoon alleen een legging met een sweater, totaal vormeloos. Amerika is een t-shirt land. OVERAL hebben ze een t-shirt van of een sweater met opdruk van een footballteam, baseball team, softball team of je kan het zo gek niet verzinnen. Sommige gaan ook naar school in een bepaalde stijl. Zoals super sportief ofzo. Dan is alles compleet in nike style, alsof ze gaan joggen zeg maar. Je hebt echt ''swag'' hier als je witte sokken( wel met nikemerkje natuurlijk)met sippers draagt. Soms ook 4 paar nike sokken over elkaar heen. Verder zijn schoennen alles voor ze. Wit moet wit blijven, ze worden elke dag schoon gemaakt. Pyama en sportbroeken zijn dagelijkse kost. Maar dan is het haar wel perfect gestyld of gekruld en make-up en nagels. Klopt er toch iets niet?

Volgende blog is denk ik over mijn zwemavonturen!

Liefs vanuit groene, regenachtige oregon!

Reacties

Reacties

maureeeen

Wat super om weer wat van je te lezen! Wat maak jij veel dingen mee zeg, allemaal nieuwe leuke ervaringen! Hahaha dat pindakaas, dat moet je me dan maar eens leren eten als je weer hier in t koude nederland bent! Leuk dat e een vriendenclubbie heb:) En dat je erg naar je zin hebt! Helemaal leuk annekee! Hahah heel leuk om te lezen over hun 'prachtige' kledingstijl daar, jij bent dus echt de fashionqueeen daar?! ;p Nog heeeeel veeel leuke maanden gewenst, ik mis je en gauw weer elkaar even zien via de computer! Dikke kus, maureeen

Jeanette

Hoi Annekee, leuk om te lezen dat je het naar je zin hebt. En is het wellicht een idee om een receptenboek over pindakaas te gaan schrijven? Je hebt volgens mij genoeg recepten.....
Geniet van je zwemavontuur en ik kijk uit naar je volgende blog! Groetjes uit Ermelo.

Nathalie

Haha Kees moet je ook maar nike sokken en slippers kopen! Veel plezier nog en succes met zwemmen :) x

Charlyyyy

Super leeuk keeesie!!

Moeke en PB en Frank en Saskia

Vanaf het regenachtige Heinenoord genieten we van je verhalen. Stoer hor, zwemmen zo vroeg !
Succes.

Moeke en PB kunnen nu je site ook openen! En reageren op je blogs!
We genieten van je verhalen.

Liefs

PS van Moeke: Frank heeft lekker gekookt.

Dees

Hoi Annekee, haha je pindakaas verhaal...zo herkenbaar. Al met stroop geprobeerd haha. Vwb sporten...go for it girl, show the dutch spirit:-), wel een uitdaging toch? Blij dat je gastgezin wel leuke lieve mensen zijn voor je. Wanneer kom je thuis..het lijkt al zo lang dat je weg bent, @ dont you dare comming home in a tracksuite with nikes baseball shirt and oh yes a cap hahahah.
Hier in Hwijk alles goed. De muziekschool gebouw op de markt is al in Kerststemming versierd, ongelooflijk Sint moet nog komen, beetje jammer.De Ijsbaan zal binnenkort ook opgebouwd worden. Ik heb Charlotte 1xtje tegekomen bij de frietzaak Stoppels..en Jules bij mij voor de deur op de fiets. Ik volg de NL dans verhalen via Fb, ze hebben het geweldig gedaan ..first! Het is hier koud vanavond lichte vorst...kageltje aan, net de Voice of Holland gekeken, wijntje erbij, gezellig.
Nou schattie, have fun daar, keep in touch kussie Rob & Deesje xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active